Devadesátá léta se přehoupla do své druhé poloviny. Iveta se konečně stává matkou. Její čas s malým Arturem je ale vykoupen kariérní pauzou, na které se dohodla se svým partnerem Ladislav Štaidlem. Ivetě se ovšem brzy začíná stýskat po koncertech a fanoušcích. Zjišťuje, že věhlasný skladatel a její soused Karel Svoboda (Saša Rašilov) shání novou zpěvačku do svého muzikálu Dracula. Iveta ví, že tahle příležitost by ji mohla vrátit na výsluní. Jenže Ladislav je kategoricky proti. Závěrečným dílem druhé série se na Voyo uzavírají zlomová devadesátá léta Ivety Bartošové v podání režiséra a scenáristy Michala Samira.
„Karel Svoboda s Vendulou skutečně bydleli v Jevanech ve vile hned vedle Ladislava Štaidla, který tam následně žil i s Ivetou. Byli si velmi blízko, ale vztah Karla a Ladislava byl velmi specifický. Měli se rádi, ale zároveň to byli dva kohouti na jednom smetišti. Oba svým způsobem géniové. Jeden byznysově-hudební, druhý ryze hudební. Byl tam ohromný respekt a zároveň určitá soutěživost,“ komentuje režisér a scenárista Michal Samir.
Dracula
K obsazení Saši Rašilova dodává: „Hledali jsme dlouho. I na nehereckých místech. Nakonec producentka a castingová režisérka Maja Hamplová přišla s nápadem na Sašu Rašilova. Já jsem to na první dobrou neviděl. Ale když si člověk dohledá, jak vypadal v devadesátých letech, tak si myslím, že opět nejsme daleko.“ Ve třetím díle se objeví taneční scény právě ze Svobodova muzikálu Dracula. Natáčení tak bylo (vzhledem k choreografiím i zpěvu) náročné zejména pro představitelku hlavní role Annu Fialovou. „Anička si tvrdě mákla už v první sérii, ale druhá byla opravdu strašně náročná. Mnoho natáčení bylo přes noc a Anna zažívala velké množství make-upových změn – několikrát se měnila paruka i během jednoho natáčecího dne. O choreografiích a zpěvu už ani nemluvím – já opravdu pokaždé překvapeně koukám, že její talent nemá hranic,“ říká k tomu producentka a castingová režisérka Maja Hamplová.
Výběr písní
„Michal Samir nejdříve přišel s výběrem písní, které v pokračování Ivety zazní, a já se zhrozila, protože už v případě první série byly některé z těch písní opravdu těžké. A ve druhé sérii jsem pokaždé měla až návaly, protože byly ty písně těžké skoro všechny. Nejsem úplně soprán, dozpívám se do něj, ale není to pro mě jednoduché. A když navíc nahráváte písně ve studiu, tak slyšíte opravdu sebemenší chybu a zádrhel, nebo jste trochu pod tónem, nad tónem, neodpustí vám to nic. A já ten zpěv tak čistý nemám, abych byla ve studiu úplně v klidu a řekla si: ‚Jo, zpívám výborně.‘ Měla jsem tam i jeden takový propad, kdy jsem i prchla ven, abych se vybrečela, protože jsem třeba dvanáctkrát nebyla schopná trefit jeden blbej tón,“ dodává představitelka Ivety Anna Fialová.
Iveta